بر اساس توافقنامه ائتلافی با حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و با وجود هشدارهای بین‌المللی و آمریکا، ایتامار بن‌گویر، سیاستمدار راست افراطی، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

ایتامار بن گویر

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از سایت النشره، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی و حزب «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر از توافقی خبر دادند که در آن به بن گویر در پست «وزیر امنیت ملی» (وزیر امنیت داخلی با اختیارات گسترده‌تر) اختیارات بیشتری داده می‌شود و او را به وزیری در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای کمیته‌های وزارتی مختلف تبدیل خواهد کرد. همچنین دوستان بن گویر در حزب "قدرت یهود" نیز کرسی‌های وزارت توسعه النقب و الجلیل، وزارت میراث، معاونت وزیر اقتصاد، ریاست کمیته امنیت داخلی و ریاست کمیته صندوق رژیم صهیونیستی را به دست خواهند گرفت.

بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم با انتقال مسؤولیت گارد مرزی منطقه کرانه باختری به وزارت جنگ به ریاست بن گویر مخالفت کرد.

این رادیو به نقل از گانتس اعلام کرد، "ایده ایجاد ارتشی ویژه برای بن گویر در کرانه باختری به یک شکست امنیتی خطرناک ختم خواهد شد".

گانتس افزود: زمانی که گارد مرزی تحت امر فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش نباشد و یا زمانی که نیروهای این گارد بر خلاف نیاز ارتش، دستور عملیات در منطقه دریافت کنند، یک فاجعه امنیتی رخ خواهد داد.

بن‌گویر در بیانیه‌ای گفت: «ما گام بزرگی به سوی توافق ائتلاف کامل، به سمت تشکیل یک دولت کاملاً راست‌گرا برداشتیم».

بن گویر درباره اعطای کرسی این وزارت جدید به او در کابینه آتی در گفتگو با سایت عبری زبان "وای‌نت" مدعی شد: تغییر نام وزارتخانه حامل پیام خدمت به مردم و دولت در تمامی سطوح به هر دو طرف است.

او در ادامه گفت: وزارت من شامل تمامی دفاتر اجرایی وزارتخانه‌های مختلف خواهد بود و اختیارات جدیدی که پیش از این هیچ وزیر امنیت داخلی نداشته، به آن افزوده خواهد شد.

این چهره افراطی اسرائیلی در ادامه بار دیگر تاکید کرد: دستورالعمل‌های تیراندازی را متناسب با خطرات و تهدیدات موجود تغییر خواهم داد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت این انتصاب «تاثیری فاجعه بار بر درگیری اسرائیل و فلسطین» خواهد داشت و مانع از احیای مذاکرات بین دو طرف خواهد شد.

کد خبر 723486
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha